Alla inlägg under februari 2014

Av Sandra Nilsson - 25 februari 2014 22:35

Har inte fått tid än, haha.. Inte så att man går och tittar i brevlådan flera ggr (A)
Och ändå vet jag ju att det är 3 månader minst!
Det jag är fundersam på nu, är att jag denna månad är inne på min 3:e mens. Aldrig haft det så innan, så om det är någon där ute som vet. Kommentera gärna!
Ska till sjukhuset den 11 mars för att träffa nån forskningssjuksköterska. Har valt att gå med i en forskningsstudie Ang just endometrios. Tänkte ta upp detta då.

Nu ska jag försöka sova en stund om magen vill lugna ned sig lite. Alltid ont och uppsvullen första dagarna - inget skönt.

God Natt alla fina

Av Sandra Nilsson - 20 februari 2014 09:46

Mitt i förkylningens heshet ringer telefonen - dolt nummer. Borde jag svara?? Kanske är jobbet, kan ju inte tänka mig annat.
Det visar sig vara en läkare från kvinnokliniken här i Sundsvall som ville berätta att allting så bra ut. Dem hittar inget fel förutom min endometrios. Därför remitteras jag vidare till Umeå.
Väntetiden är 3 månader men under dem 3 månaderna kan allting ändras så det är bara bra :-)

För övrigt så är jag som sagt förkyld. Hes och febrig. Fått vara hemma 2 dagar från inskolningen. Känns jätte dumt, vill ju verkligen visa vad jag går för.
Nu ska jag krypa ned i soffan med lite glass för halsen ;-)

Ha det bra allihopa

Älskade hund <3

Av Sandra Nilsson - 8 februari 2014 00:45

Sitter och håller mig vaken på jobbet. Det är första gången på 1.5 år om man bortser från dygnsjobbet, som jag arbetar natt.
21.30-07 är helt okej tid :)
Och för säkerhets skull så tog jag med gymväskan ifall jag skulle vara piggare än jag kanske förväntar mig att vara imorgon bitti. Då tänker jag trötta ut kroppen innan vila :)

För tillfället är det jobb jobb jobb som gäller.
Fick hem en ny tid för IVFen men eftersom vi inte kan mitt i veckan så får vi helt enkelt avboka och invänta ny tid :(
Men för tillfället känner vi ändå att det är bra om det är på avvaktan just nu. Just med jobbsituationen.
Men ändå så känns det skönt när läkarna ändå inte försöker stressa på oss. Utan dem tänker mest på oss. Haha men skaffa fler dagar så att man kan slippa komma en tisdag eller onsdag när man jobbar ute hela veckorna :-P

Xoxo

Av Sandra Nilsson - 5 februari 2014 00:05

Ang min IVF. Jag kommer gå med inställningen att jag aldrig kommer få barn. Just av den anledningen att jag inte kommer bli mer besviken än jag redan har blivit av alla negativa graviditetstester.
Ni få tycka att det är en sjuk och idiotisk inställning. Men jag känner personligen att det är det som fungerar på mig bäst, och ber därför om respekt för detta och inte en massa negativa kommentarer.

Om ett par timmar påbörjar jag min provanställning, ska köra två dagpass och sen två vakennätter i helgen :) jobbat en hel del senaste veckorna och mer ska det bli. Så kommer ha svårt att uppdatera - Ha tålamod :-)

God Natt
Xoxo

Presentation


Välkomna till min blogg! Den kommer handla om dels min träning och vår resa med IVF behandling som vi precis påbörjat. Va inte rädda för att kommentera :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards